top of page

Zorgvisie

Als Don Bosco school zien we elk kind als een rijk individu, met talenten en noden.

Wij gaan als school het engagement aan om extra zorg te besteden aan al onze leerlingen.

Dat betekent dat wij oog hebben voor de cognitieve prestaties, de sociaal emotionele en de psychomotorische ontwikkeling van elk kind, rekening houdend met hun eigenheid en persoonlijkheid.

​We werken aan de ontplooiing van elke leerling vanuit de pedagogie van de hoop en het geloof in de groeimogelijkheden van elke leerling.

​

Wij willen een hartelijke schoolomgeving bieden waar onze kinderen zich zo goed mogelijk kunnen voelen, waar zij zich welkom voelen, waar hun welbevinden op peil is en waar zij blijvend gemotiveerd worden om werk te maken van de toekomst. Door met ons aanbod op school in te zetten op verschillende ontwikkelvelden laten we kinderen opgroeien tot leergierige, sociale, zelfstandige leerlingen met een grote zin voor ondernemen.

Kinderen stimuleren om het uiterste uit zichzelf te halen en door te bijten, doet grenzen verleggen.
Wat extra ondersteuning vergroot de kans op succeservaringen.

​

Niet alle kinderen kunnen op hetzelfde moment dezelfde leerstof aan. Soms is verrijking, remediëring of differentiatie noodzakelijk. Dat houdt ook in dat niet alle leerlingen aan het einde van het schooljaar op dezelfde wijze worden geëvalueerd.

Leerkrachten gaan nadenken over de doelstellingen die ze met het ene kind wel en met het andere kind eventueel niet kunnen bereiken, over hun instructiewijze, over aangepaste materialen die ze nodig hebben, over hun manier van evalueren.

We vinden het belangrijk om als school, leerlingen & ouders dezelfde doelen voor ogen te hebben en vinden overleg dan ook erg belangrijk.

​

In het document hiernaast vindt u onze visietekst betreffende het zorg-ses-beleid.

 

 

Onderstaande thema's staan centraal binnen onze werking:

 

 

​
 

​

​

​

​​

​

​

bottom of page